Om BEZZERWIZZER

Bezzerwizzer Nordic blev grundlagt i Danmark i 2006 med en passion for viden, nysgerrighed og legesyge. Siden da har vi opbygget en stærk portefølje af quiz- og selskabsspil, og indtil 2019 har vi solgt over 3 mio. spil i mere end 10 lande. Vi holder til i København og er en lille virksomhed, der udvikler spilkoncepter, opsnuser fantastiske fakta og har tæt kontakt til vores forfattere, forhandlere og spillere.

Siden 1. januar 2019 har vi været en del af den franske spilkoncern Asmodee Group, der er blandt verdens førende udgivere af brætspil. Vi har i den forbindelse ændret navn til Bezzerwizzer Studio, og vi forventer at introducere vores spil på en række nye markeder i de kommende år.

Nøgleordene i vores virksomhed er samvær, kreativitet, viden og kvalitet. Vi er stolte af, at vores spil får lov at være med, når venner eller familie samles, og vi er drevet af lysten til at give endnu flere verden over mulighed for at spille sig til ny viden og sjove minder.

  • 2004

    Den første prototype

    Jesper Bülow udvikler den første af mange prototyper på det originale BEZZERWIZZER-quizspil. Den første testmodstander var hans kone, Birgitte – som i øvrigt vandt spillet.

  • 2005

    På vej mod udgivelse

    Med hjælp fra venner og netværk beslutter Jesper og Birgitte at udgive BEZZERWIZZER-spillet og skriver 5.000 spørgsmål til den første udgave.

    2005

  • 2006

    En virksomhed er født

    Virksomheden Bezzerwizzer Nordic er født, og spillet BEZZERWIZZER lanceres i Danmark. Der sælges 17.000 spil i den første sæson.

  • 2007

    Kurs mod udlandet

    Tyskland bliver den første af mange eksportmarkeder for BEZZERWIZZER.

    2007

  • 2009

    Den første af mange priser

    BEZZERWIZZER kåres som Årets Spil i Sverige, og flere versioner af spillet er siden da blevet kåret og nomineret i Danmark, Norge, Sverige og Holland.

  • 2010

    Distributionssamarbejde indledes

    Bezzerwizzer Nordic indleder et samarbejde med Enigma Distribution (i dag Asmodee Nordics) om distribution af spil til Norden.

    2010

  • 2012

    Konkurrencen fra digital underholdning

    Markedet for brætspil er gennem flere år præget af konkurrencen fra digitale alternativer, og salget falder markant i en række af vores markeder. Hos Bezzerwizzer Nordic fastholder vi fokus på offline samvær og udviklingen af klassiske brætspil.

  • 2014

    HINT lanceres...

    Bezzerwizzer Nordic lancerer selskabsspillet HINT i Danmark, og spillet bliver godt modtaget – ikke mindst af de unge, der for alvor har fået øjnene op for brætspil.

    2014

  • 2015

    ...og vinder flere priser

    HINT kåres som Årets Voksenspil i både Danmark og Sverige og nomineres i Norge.

  • 2018

    HINT slår BEZZERWIZZERS rekord

    HINT overgår BEZZERWIZZER-bølgen fra 00’erne, og der sælges mere 100.000 eksemplarer i Skandinavien på én sæson.

    2018

  • 2019

    Vi bliver til Bezzerwizzer Studio

    Bezzerwizzer Nordic bliver en del af Asmodee Group, der er blandt verdens førende udgivere af brætspil, og skifter navn til Bezzerwizzer Studio.